Tokyo, Day 29 (Yokohama)

I brist pa stamina har jag inte uppdaterat bloggen pa ett tag men det ar nya tider nu!

Idag traffade jag en tjej som jag lart mig kanna fran hostelet i Asakusa. Hon bor sjalv i Yokohama och ville visa mig runt.
Vi borjade med en kand attraktion, pariserhjulet. Pariserhjulet ar kand i Yokohama. Det ar har varit Tokyos hogsta hjul men inte nu langre. Langs upp pa toppen kunde man se byggnader sa langt ogat kunde se. Precis brevid pariserhjulet ligger Tokyos hogsta byggnad om man bortser fran tokyo tower. Landmark heter huset och ar nastan 300 meter hogt! Den ar gigantisk! Sen fortsatte dagen med en rundvandring kring hamnen. Fina magasin som anvandes i borjan av 1900. De hade gjort om magasinen till shoppingcenter. Vi forsokte hitta ett fik dar men det fanns bara resturanger.Allt sag nytt ut fran insidan men pa utsidan var allt gammalt. Hungriga som hastar bestamde vi oss for att finna foda i denna djungel av hoghus och neonlysen! Lili, tjejen fran Khao san, kan Yokohama utantill och tyckte vi skulle till China Town! I Yokohama finns det ett china town! Ingenting toppar Kinesik mat! Desperat forsokte vi fa tag i en taxi fran hamnen till china town, vilket ligger ca 15 min gangavstand fran Hamnen, utan att lyckas. Vi fick ga halva strackan innan Lili tyckte det var nog och gick ut pa gatan for att stoppa en taxi.
In i taxin och 3 minuter senare befann vi oss i China town!

Jakten pa mat var i full gang! Vi gick forbi resturang efter resturang. China town ar praktiskt taget uppbyggt av resturanger. Lite synd men just nu var det perfekt! Vi stannade till vid en dumplingbutik och kopte varsin gigansk dumpling. Vi gick runt och fonstershoppa samtidigt som man at. Bara nagra minuter bort lag vattnet. Vi gick dit ganska omgaende efter att ha sett china town.

Vi satte oss ner och vilade benen vid en park som lag precis vid vattnet. Det var pa gransen till att bli morkt. Alla lysen borja trada fram eftersom tiden gick. Batarna los upp hela hamnen med lysen. Pariserhjulet lyste i alla olika farger och kombinationer. Vi satt nog dar i 2 timmar och bara snacka om allt mellan himmel och jord.

Ganska snart blev vi hungriga igen. Jag ville att Lili skulle ta mig till ett japanskt matstalle.
10 minuter senare befann vi oss 6 vaningar upp i ett hoghus. Det haftiga med den har resturangen var
att man bestallde via en TV-skarm. Du hade en 11-tums touch screen med alla sorrters matratter pa. Man bladdra till den maten man ville ha, klickade och sen kom maten! De hade allt. Ja, aven pizza.

Tiden gick ganska snabbt dar inne och jag var tvungen att rora mig hemat. Tagen slutar ga efter midnatt och Yokohama ar bra langt bort fran dar vi bor.

I nasta blogginlagg blir det Halloweenfest!


Katten star vid en butik och tittar in. Alla stanna till och titta pa katten. Han satt dar en bra stundJapansk version av dumpling
Fran denna TV bestaller du mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0