Tokyo, Day 28 (Robins kompis Erik)

Halla i stugan.

Tisdag och dagen da vi skulle traffa robins lumpenpolare. Vi var sa klart uppe hela natten till Tisdagen eftersom vi skulle mota Erik kl 8 pa morgonen. Jag och Robin var lite tidiga till motesplaten sa vi bestamde oss att ta en frukost pa 7-11. Mackor och juice stod pa menyn. Efter ett par stora mackor och ett paket juice kommer Erik fram fran ett horn. Vi snackade en snabbis och begav oss till ett fik. Vi satt en stund pa fiket och bestamde oss att aka till SVENSKA AMBASADEN! i roppongi. Erik skulle namligen hamta ansokningsblanketter till sin flickvann! Vi gick vilse, sa klart....men efter manga trappsteg, korsningar,vagbyggen och broar kom vi fram. Kanslan av att se Sverigeflaggan var pa nagot konstigt satt lattande. Sjalvklart pratade inte receptionisten svenska men det fanns en dalahast och massa IKEA mobler.
Efter visiten hos ambasaden tog vi oss en ordentlig Mcdonalds lunch. Jag fick det jag ville ha........x2

2st Mega mac
1st Cheeseburgare
2st Stora pommes frites
2st Stor Cola.

1 Megamac bestar av 2 st Big macs... Jag at 2 Megamac.

Av nagon hittills okand anledning skulle jag promt fa mig alla hamburgare. Jag lyckades fa mig maten men jag kunde inte rora mig pa sakert 15 min. Jag var radd att allt skulle komma upp igen!

Efter ett Toalettbesok tog vi oss vidare till Shinjuku. Vi gick in pa ett te-fik. Oerhort god te for ovrigt. Efter te besoket hittade vi en Kimonobutik. Akta Kimonos. Valdigt vackra! Erik hittade en anvand kimono for 700kr!!! Den hade nog kostat flera tusen i sverige.

Dagen slutade med en snabb visit till Shibuya for att kolla pa den kanda korsningen! Jag blir lika imponerad varje gang jag ser den! Ett perfekt slut pa en valdigt givande dag.


BILDER KOMMER!

Kommentarer
Postat av: Bror

Mer snack

2008-10-20 @ 00:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0