Tokyo, Day 24 (Shibuya + Party)

Det var ett tag sen jag blogga men nu har jag samlat krafter att skriva


Jag och Robin borjade var dag med att aka till Shibuya for att handla kostym till Robin. Hans forsta kostym passade inte honom. Det var sjukt mycket folk ute pa gatorna idag eftersom det var nagon slagt röd dag for dem. Robin var pa jakt efter en ny kostym och jag ville ha ett par skor!

Robin hade vart i Shibuya en hel dag sa han visste mer eller mindre vart de cola affarerna lag. Vi gick en stund pa gatan somtidigt som vi var tvugna att slingra oss forbi alla japaner. Nu nar jag tanker efter sag det nog lite roligt ut nar en stor Vasterlanning forsokte slingra sig emellan alla korta japaner. I alla fal hitta jag en skobutik dar de hade rea! good for me!
Jag hitta ett par skitsnygga skor som jag provade. Jag hade redan tidigare sagt till robin att jag skulle kopa skor i den butiken. 5000YEN for ett par snygga adidas-skor! Ett riktigt bra kap. Vi fortsatte var vandring mot en affar som heter Lost. 7 vaningar med precis allting. Vi hade lange letat efter parfym och detta var nog ett bra stalle att hitta det. Efter en stunds luktande pa provflaskor hitta vi varsin parfym. Antligen slipper vi lukta......ingenting.

En stund senare kom vi till en annan butik som lag vid gatan. Man var tvungen att huka sig ner for att inte sla huvudet i taket och det fick bara plats en person pa bredden. Robin hittade sin kosytm dar! Skitsnygg och valgjord ninjakostym.
De var extremt trevliga och sprang runt bade mig och robin som hons.

Tiden blev knapp! Vi var tvungna att ga till Harajuku och kolla laget innan affarerna stangde. Det var FOR MYCKET folk for att komma in pa tunnelbanan. Det var sa tjockt! Vi tog en promenad till Hajaruku istallet vilket tog 15-20 min....trodde vi. I vanliga fall tar det 15-20 min men nar man tappar bort sig tar det en lang stund. Jag och robin hamna i en labyrint av vagar med lyxiga hus och manga valmojligheter. Efter en lang stund snurrande bland husen kom vi till Harajukus huvudgata. Det ar sa otroligt haftigt att se och man far en skon stammning i kroppen. Vi gick mest runt till kl 7 sen var det dags att aka hem!


Pa kvallen hade vi planerat att ga ut med Andreas. Vi skulle till Pure, en klubb i Shibuya dar man far dricka hur mycket man vill for 300kr. Vi motte upp andreas och Paul pa vart gamla hostel. Vi hade 1 minut pa oss vid stationen att hinna med det sista taget till Shibuya.

Pure var ganska litet i forhallande till hur mycket folk som ar dar. Man fick trangas och sta langst vaggen. Musiken var inte min smak heller, det var hiphop. Drinkarna dar emot hade jag ingenting emot. Man fick ett glas nar man betala vid dorren. Det glaset hade man sedan under hela natten. Tappade man bort glaset kunde man alltid be om ett nytt. Man fick ett armband som bevis pa att man vad gast.

Senare under natten tog jag mig vidare till en Karaokebar tillsammans med paul och 4 andra. Natten blev till dag och klockan blev sakert 12 pa formiddagen dagen efter innan jag slutade festandet.

Jag kom hem sent dock. kl 6 pa eftermiddagen. Helt slut och trott.
Antligen inget mer drickande pa ett tag.

NYA SKOR!

Pure

Kommentarer
Postat av: Gab-Y

I give my best, but I dont understand swedish that well ;-)

anyway I watch the pics, and read the stories on robins blogg!

enjoy your time!!!!!

:-)

2008-10-13 @ 11:12:51
Postat av: Mamma

No more drinking? Good for you!

2008-10-13 @ 16:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0