Tokyo, Day 22 (Shimokitazawa med Daniel)

Hej pa er!

Idag har vart en fullspeckad dag i Shimokitazawa! Jag bestamde traff med en gammal kompis till mig, Daniel Sjolander.
Vi har nog inte sett pa 5 ar! Sjalklart tog jag tillfallet i akt och traffade honom!

Vi motte upp Daniel i Shinjuku vid 4 tiden pa eftermiddagen. Jag och Robin var lite tidiga och stod och vantade pa Daniel.
Jag ser i ogonvran en kille som star och tittar pa mig fundersamt. Jag ville inte vara oforskamd och titta pa honom men efter att ha studerat mig en stund tittar jag pa honom och ser att det ar Daniel Sjolander! Efter ett par minuter av "catching up" prat tog Daniel oss till ett av hans favoritstallen, Shimokitazawa.

Shimokitazawa ar fullproppad med second-hand affarrer, barer och caféer. Det kandes nastan som Harajuku faktiskt.
Vi sprang runt i alla mojliga affarer. Daniel visade oss till en stor second-hand butik dar de hade allt fran ryska militarklader till adidastrojor. Om min syster hade varit med skulle hon formodligen bett oss lasa in henne i butiken. Brevid denna butik fanns ytterliggare en till. Han visade oss aven en affar med bara 60-70tals klader.Darefter ville vi ha lite mat i magen och gick bestamt till en Sushi-go-round. Maten laggs pa en tallrik som aker ett band och man far plocka den tallrik som ser tillfredstallande ut. Det ar tallriken som bestammer priset pa maten. T. ex. en rod tallrik kostar 100YEN medans en bla tallrik kostar 246YEN. Man plockar pa sig tills man ar matt, dar efter kommer servitrisen och kollar hur manga fat respektive vilken farg faten har, sedan ger hon dig notan.

Efter en fin maltid visade Daniel oss ett perfekt stalle att sitta pa och dricka ol. 180YEN for en ol, vilket motsvarar 13 Svenska riksdaler. Billigt!

Efter 4 ol och mycket trevligt snack tog vi vara belatna magar och gick mot stationen. Vi kolla en sista gang i de narliggande butikerna. Vi gick skilda vagar men lovade varandra att vi skulle traffas igen. Kanske redan pa Sondag. Karaoke-kvall tackar jag inte nej till men jag ser framst fram emot att traffa danne igen!

Nu ar klockan sent sent pa natten. Det ar till och med morgon for vissa. Dags att sova.


Sushi-go-round

Jag och Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0